četvrtak, 7. siječnja 2016.

DVA PUTA IZGUBIO KROV NAD GLAVOM, A DANAS ''TEŽAK'' MILIJARDE DOLARA


John Paul DeJoriaAmerički biznismen John Paul DeJoria danas je težak četiri milijarde dolara. No, nije uvek bilo tako! Probijajući se iz siromašnog detinjstva kroz okrutni svet, DeJoria je čak dva puta ostao bez krova nad glavom.
Amerikanac John Paul DeJoria danas je "kralj šampona", a Forbes ga je svrstao i na svoju listu milijardera te njegovo bogatstvo procenio na četiri milijarde dolara.
No, pre nego što je postao suosnivač firme Paul Mitchell Systems pa se obogatio, DeJoria je čak dva puta ostao bez svog doma. Danas 68-godišnjak rođen je u vrlo siromašnoj porodici, a njegovi majka i otac rastali su se kad je napunio svega dve godine.Prvi posao dobio je s devet godina, kad je prodavao božićne čestitke od vrata do vrata. Završio je srednju školu i radio je različite poslove kako bi preživeo.
Supruga mu uzela novac, a on i sin završili na ulici
U 22. godini je, ispričao je za CNBC, prvi put u životu postao beskućnik. Supruga koja je smatrala da nije dobra za majčinstvo i brak, napustila je njega i dvogodišnjeg sina te im odnela sav novac koji su imali. Stanarina u stanu u kojem su živeli je bila preskupa, pa su završili na ulici. Kako bi preživeli, DeJoria je neko vreme skupljao i boce, a nakon nekoliko dana provedenih na ulici, sreo je prijatelja koji mu je pomogao. U međuvremenu mu je s dečakom pomogla njegova majka, koja, kako je rekao, nikada nije saznala koliko mu je teško.
Drugi je put bez doma ostao u vreme kad je osnivao firmu Paul Mitchell Systems. Tada je tokom razvoda supruzi ostavio sve i sa sinom iz prvog braka opet završio na ulici. Nekoliko nedelja je spavao u automobilu, a sina mu je čuvao prijatelj. Shvatio je da se mogu hraniti za 99 centi u restoranima brze hrane, a kada su ga vlasnici videli kako stalno dolazi i pritom dovodi dete, davali su mu više hrane nego što je za taj novac mogao dobiti.
'Devet vrata zalupiće vam pred nosom pre no što kucajući na desetim uspete'
Retko sretnem nekoga ko ne zna barem ponešto o mom poreklu. No, kada se to dogodi, obično me pitaju jesam li zaista živeo u automobilu i dva puta bio beskućnik. Pitaju me u čudu i jesam li zaista skupljao boce od sokova kako bi moje dete imalo od čega da živi. Onda im odgovorim potvrdno. Ispostavi se da u životu radiš sve što moraš kako bi stigao do cilja. Bitno je da ne odustaneš na svom putu i stvari će s vremenom biti bolje. Jedino prema boljem tada možeš ići", kazao je DeJoria dodajući da pritom nema potrebe krasti ili nekoga putem "srušiti".
John Paul DeJoria tvrdi da nikada u životu ne bi uspeo da nije slušao svoju majku, koja je u njega utkala radnu etiku i uvek mu govorila: "U životu možeš raditi što god želiš, samo nikada nemoj odustati... Nastavi raditi, uvek idi napred." Kaže da je razlika između neuspešnih i uspešnih ljudi u tome da oni neuspešni ne žele raditi ono što rade uspešni, kao što je npr. kucanje na svaka vrata. Od njih deset, tvrdi, devet će se onom ko na njih kuca zalupiti pred nosom, no ona jedna će se otvoriti. To je, kaže, ono što je naučio radeći u marketingu. 
Svetski poznatu kompaniju pokrenuli sa 700 dolara
DeJoria je svog partnera Paula Mitchella susreo u 80-ima, kad je uz savet prijatelja ušao u industriju lepote. Mitchell je tada bio frizer. Spojili su ih poznanici na jednoj konvenciji na Floridi uveravajući DeJoriau da bez obzira što je on u marketingu, a Mitchell frizer oboje imaju isti cilj te da će puno postići u životu. Tako je i bilo.
Dvojac je biznis počeo sa 700 dolara, osmislio svoj prvi proizvod i krenuo kucati od vrata do vrata. Nakon dve godine zarađivali su dovoljno da podmire sve račune i još im je ostalo. Danas je pak Paul Mitchell Systems svetski poznata kompanija s proizvodima za negu kose. U međuvremenu, Mitchell je preminuo, a njegovo mesto u firmi preuzeo je njegov sin.
Inače, to nije jedini biznis kojim se DeJoria bavi. On je i u biznisu s tekilom, te je suvlasnik i firme Patron Spirits, a u međuvremenu je osnovao još nekoliko kompanija od kojih je neke i prodao.

POTRAGA ZA ONIMA KOJI KRŠE PRAVILA


PreduzetnistvoPreduzetništvo je u poslednjih deset do dvadeset godina postalo jedna od najprepoznatljivijih reči u svetu, i to s dobrim razlogom. Ono je postalo simbol za glavno dostignuće u našem kapitalističkom društvu; posedovanje, stvaranje i vođenje vlastitog posla. Gotovo svi bi želeli da to rade, ali, ipak, ono i dalje ostaje biti nedostižan cilj za veliku većinu svetske populacije.
Kada čujete stvarne životne priče ljudi poput sir Richarda Bransona, Billa Gatesa ili Marka Zuckerberga, shvatite da preduzetništvo nije samo nešto što možete navesti u biografiji kako biste opisali vreme kada ste prodavali majice na kampusu koledža.
Pravi preduzetnici nikada ne bi pomislili staviti reč P u biografiju, jer bi to na prvom mestu bila anatema samoj ideji preduzetništva. Pravi preduzetnici nikada ne bi pomislili koristiti titulu kao statusni simbol, jer oni to ne moraju činiti.
Šta je preduzetništvo
Dakle, šta to preduzetnik radi da se razlikuje od pekara, mehaničara ili grafičkog dizajnera?
Preduzetništvo je možda, u svom najčišćem smislu, nepokolebljiva predanost da se živi ili umre od vlastite upornosti i sposobnosti.
To je žar da se budite svako jutro i budete uzbuđeni da radite ono što uistinu želite stvoriti; to je sposobnost da izbegnete dramu i izgubljenu energiju i umesto toga fokusirate svu svoju pažnju na istinske potrebe i karijerne ciljeve. To je neustrašivost da verujete u vlastite sposobnosti, kreativnost i vlastitu snalažljivost dok bi drugi pitali nadređenog za pomoć, ili u najbližem priručniku potražili uputstva. Preduzetnici su ti koji se ne boje napisati svoje vlastite priručnike i koji se ne brinu hoće li ih ili ne prihvatiti većina stanovništva.
Izdavač magazina Jim Warren bio je pionir preduzetnik koji je stajao iza legendarnih publikacija kao što su Famous Movie Monsters of Hollywood i Vampirella.
Na svom vrhuncu, Warren je mogao uzeti neki nepopularni proizvod - horor stripove - te ih pretvoriti u nešto što se prodaje i što je unosno i to putem jednostavnog prepakiranja truda. Warrenova strategija uključivala je prodaju stripova u formi časopisa i prodaju novotarija putem oglasa na zadnjem dijelu knjige, umesto ubeđivanja oglašivača koji nisu voljni sarađivati sa izdavačem horora. Unajmio je najbolje umetnike i pisce koje je mogao priuštiti, te je zajedno sa urednikom Forrestom J Ackermanom uveo novu eru fanova u kojoj je uredu nazivati se štreberom. U njegovom uredu naći ćete uokvirenu plaketu na kojoj piše "Neko je to morao ostvariti".
Primena tuđe ideje
U srži preduzetnika, to je ono što oni čine: Oni to ostvaruju. Pekari mogu postati preduzetnici ako niko ne zapošljava, ali samo da zadovolje svoju strast za pečenjem. U nekim slučajevima, preduzetnik će zaposliti pekara, iznajmiti prostor i kupiti peći. U drugim slučajevima, preduzetnik možda čak nikada ne vidi pekaru uživo. On jednostavno može osigurati finansije i zaposliti dobrog menadžera.
Ono u čemu se preduzetnici, takođe, vešti su ideje. Svaki posao koji pokrenu možda se ne temelji na njihovoj ideji i oni možda nisu samo ljudi sa idejom koji rade iza kulisa.
Postoje preduzetnici koji tuđu ideju primene u praksi pre nego što ulože više truda u posao od bilo koga drugog koga zaposle, ali u srži preduzetničkog duha je nagon uzeti dobru ideju i oživeti je.
Kada razmišljamo o preduzetništvu na ovaj način, onda postaje jasno da nepogrešivi etos preduzetništva obično biva vidljiv u ranoj dobi. Svi mi možemo zamisliti srednjerangirane menadžere u kompaniji, kojima, iako mogu biti dobri u svom poslu, nedostaje nešto što ponekad može biti vidljivo kod dece i mladih u dobi od 13 ili 14 godina. Ipak, ta iskra, ta želja koja vas navodi da pokrenete svoj prvi štand za prodaju limunade, nalazi se u svima nama.
Javne škole, fakulteti i vaš prvi posao uče vas da držite pognutu glavu i radite svoj posao. 
Problem je u tome što smo naučili da radije radimo ono što je sigurno, ono što je zagarantovano da će funkcionisati, nego da rizikujemo naše vreme, trud i novac na ideje koje možda neće uspeti. Tako često preduzetništvo može biti razlika između jedne osobe koja sledi pravila, ide u školu, dobija dobre ocene, dobar posao i pristojnu platu, i osobe koja izbegava školu, ne sluša nikoga i na kraju završi kreirajući potpuno novi proizvod koji ide ka tome da promeni svet.
Pa zašto onda svako nije preduzetnik?
Javne škole, fakulteti i vaš prvi posao uče vas da držite pognutu glavu i radite svoj posao. Veliki deo našeg društva izgrađen je oko zastarelog industrijskog modela gde svako može naučiti raditi svoj posao, gde u biti služite kao mali deo velikog sistema i gde je dolazak na vreme važniji od bilo kakve pronicljivosti ili kreativnosti koje možete pružiti. Za razliku od generacija pre kada ste mogli proći dosta dobro samo radeći ono što vam kažu, svetske top kompanije danas stalno tragaju za ljudima koji rade upravo suprotno; oni krše pravila i uvode novine van konvencionalne obuke.

Dakle, možemo li naučiti preduzetništvo? I što je još važnije, kako?
U intervjuu sa jednim snimateljem dokumentaraca, majka sir Richarda Bransona otkriva kako je Branson u svom ranom detinjstvu ustvari bio neverovatno stidljiv. U nastojanju da ga natera da bude otvoreniji i društveniji, ona je i sama došla na preduzetničku ideju: Ostavila bi sina tri milje od kuće i rekla mu da će morati razgovarati s ljudima i pitati za uputstva kako bi pronašao svoj put nazad. Ekstremno?
Naravno, ali je ovaj "potoni ili plivaj" pristup odgoju pretvorio sramežljivo dete, koje se doslovno skrivalo iza majčine suknje, u jednog od najsmelijih preduzetnika našeg vremena.
Navike uspešnog preduzetnika se, takođe, uče u programima studija poslovnog upravljanja (MBA) u celoj zemlji. Kao što je to Dean Hubbard sa Columbia poslovne škole izneo u svom govoru o MBA 21. veka, "cilj nije imati podatkovno skladište funkcionalnih sposobnosti, već stvoriti proces koji uči ljude kako da prepoznaju priliku - i zgrabe je" (informacije radi: Columbia poslovna škola je moj fakultet).
Bez sumnje, čini se da u duhu poduzetništva postoji element koji se ne može naučiti a koji je doveo do mnogih velikih priča o uspjehu. Neki mogu tvrditi da školovanje može, u najboljem slučaju, jedino biti opisano kao priprema platna za slikara.
Umetniku možete reći gde da kupi boje, dati mu neke savete o osnovnim umetničkim principima, a zatim pružiti primere onoga što su ljudi činili u prošlosti. No, stvarni čin pokretanja inicijative i dolazak do ideje, koja će živeti čak i duže od samog života kreatora, nešto je što se jednostavno nikako ne može naučiti.
Možda to možete nazvati kreativnošću, maštom ili čistom strasti, ali ostaje činjenica da je, i pored toga što možete imati najveće platno i kolekciju boja na svetu, i dalje potreban umetnik da stvori nešto lepo.
Nastranu izuzeci, mnogi ljudi nisu imali izbora već da nauče kako da budu preduzetnici. Tempo kojim se brojna vrata otvaraju, i koja se nastavljaju otvarati širom sveta, je zapanjujući. Kako se ekonomija i ideja o karijeri razvijaju, u narednih deceniju ili dve "preduzetnik" bi mogao biti jedina preostala profesija.
Šta učiniti
Kao što je to istakao preduzetnik Scott Gerber, prema anketi iz 2011. oko 23 posto mladih ljudi koji su pokrenuli biznis učinili su to jednostavno zbog poteškoća u pronalaženju posla. Mi smo već u "potoni ili plivaj" scenariju u kojem je zaposlenost među mladima najniža u šezdeset godina.
Roditelji mogu započeti stvar; srednja škola može onima koji žele biti preduzetnici ponuditi neko prvo iskustvo; univerziteti mogu staviti sjajne prilike, veze i resurse na dohvat ruke; ali najvažniji dio putovanja uvek će ostati u preduzetniku. Možemo za vas graditi mostove, utrti puteve i otvoriti vam vrata, ali vi, preduzetnik, ste ti koji će uvek morati proći njima.
Posleratno obrazovanje dizajnirano je da smjesti ljude u velike kompanije gde će dobiti sigurnu platu. Nažalost, to je uglavnom još uvek ono za što služi škola, čak i dok se te kompanije smanjuju, propadaju i nestaju iz ekonomskog krajolika, uzrokujući otpuštanja na rekordnom nivou. Ne samo da možemo naučiti ljude da misle preduzetnički, već to i trebamo učiniti.

VAŠI DRAGI ENERGETSKI VAMPIRI

Život nije nimalo lak. Ljudi se žale  na previše obaveza, premalo novca, politiku, ekonomsku situaciju, decu koja ih ne slušaju, kolege koje ih nerviraju, pretpostavljene koji ih ne cene dovoljno, partnere koji ih zapostavljaju, neljubazne šalterske službenike, vremenske prilike. Situacija ima beskonačno mnogo.
 Moguće je da ste i vi okruženi ovakvim ljudima, ali i da su neki vaši prijatelji takvi. Svaki put kada osete potrebu za tim, vi ste im na raspolaganju da vam se isplaču na ramenu, da negoduju ili da se požale na sve što ih tišti. Pošto „im je teško“, a vi im želite dobro i želite da im pomognete, strpljivo ih saslušate svaki put, jer ste uvereni da ćete im pomoći ako im posvetite pažnju i pustite ih da se izjadaju. Povremeno ih posavetujete kako bi mogli da promene situaciju u kojoj se nalaze. Međutim, svaki vaš predlog dočekuju sa „da, ali... “ ili sa „ti to ne razumeš, stani da ti objasnim“ i nastave da pričaju o problemu. Ne žele da čuju nikakav predlog koji bi mogao da donese rešenje. I tako u beskraj. Na kraju svake ovakve sesije, vi se osećate kao isceđen limun, oni uzdahnu, konstatuju da je život težak i eventualno da ste se lepo ispričali. Potom odlepršaju u svoj život da bi posle izvesnog vremena ponovo došli da vam se žale na potpuno iste stvari. I vi ih opet pažljivo slušate i pokušavate da prodrete do njihove svesti nekim savetom.
Prepoznali ste nekoga u ovom modelu ponašanja? Onda vam čestitam. Imate sopstvenog „vampira“ koji vam isisava energiju.
Ako želite da pomognete i njima i sebi, bolje bi bilo da se odreknete te „privilegije“. Prestanite da ih beskrajno slušate jer ni sebi ni njima ne činite ništa dobro. Takvi ljudi ne žele ili se ne usuđuju da promene bilo šta. Oni su se zaglavili u ulozi žrtve i jedino što oni hoće je da se žale, da istresu sve što ih muči pred vama. Da se nahrane vašom energijom i da odu dalje. A vi ostajete iscrpljeni i frustrirani. 
Ako zaista želite da im pomognete da povrate svoju snagu a sebe oslobodite uzaludnog posla, kao i da sačuvate svoju energiju, možda biste mogli da ih vašom novogodišnjom rezolucijom „proterate“ iz svog života. U tu svrhu možete da primenite sledeću taktiku koja se pokazala veoma efikasnom:
Možete da pokušate da im, umesto da im ponudite sažaljive poglede, “mm-hhhmmm“ komentare pune razumevanja ili gotova rešenja, postavite sledeća pitanja: Kada se žale na određenu situaciju ili osobu, pitajte ih jednostavno: „Da li ti to odgovara?“
Kada ja postavim takvo pitanje ljudima u svom okruženju ili klijentima, neki me pogledaju zbunjeno, neki zaprepašćeno, ali svako istog trenutka prestaje da se samosažaljeva i odgovara sa: „Pa naravno da mi ne odgovoara!“
Energetski vampiri 2Pitanje koje sledi je:
„Šta ćeš da učiniš po tom pitanju? Šta ćeš ti konkretno da učiniš da to promeniš?“ Prva reakcija koju obično dobijem je „Pa ja tu ništa ne mogu.“
Treće pitanje je: „Verujem da tako misliš. Šta si do sada pokušao (ili pokušala) da uradiš povodom toga?“
U ovom trenutku se neki zamisle, neki nastave sa „da, ali ja tu ništa ne mogu jer... “ (sledi niz izgovora).
Ovo je momenat da onima koji se zamisle ponudite da zajedno nađete rešenje ili da ih uputite na kouča ili terapeuta ukoliko je problem kompleksan i nemate lično iskustvo sa sličnom situacijom.
One koji nastave da se vrte u krugu „da, ali...“ možete da upitate da li samo žele da se žale ili su spremni da nešto učine kako bi promenili svoju situaciju. Ako su spremni da nešto promene, možete da im pomognete u tome ukoliko imate iskustvo sa sličnim problemom koji ih muči i da navedete vaše iskustvo, tj. način na koji ste vi svoj problem rešili.
One koji nisu spremni da bilo šta promene možete otvoreno da zamolite da potraže neku drugu osobu kojoj će se žaliti i koja je spremna da sluša njihove probleme koje nisu spremni da reše.
Na ovaj način ostvarujete dvostruku dobit: Sačuvaćete svoje vreme i energiju za konstruktivnije aktivnosti i kreirate šansu da nekome pomognete da se osvesti i shvati da je (donekle) i sam u stanju da promeni situaciju koja mu ne odgovara. Kada to učini, odbaciće ulogu žrtve i ostvariće  jedan od preduslova da kreira sopstveni život. Ovaj momenat saznanja može da uplaši, ali i da osnaži. Ova dva osećanja ponekad idu ruku pod ruku.
 

GIGANTI MENADŽMENTA – MAJKL DEL (Michael Dell)


Michael DellMajkl Del (Michael Dell) je osnivač kompjuterske kompanije Dell, Inc. Stvorio je jednu od najprofitabilnijih kompjuterskih kompanija na svetu sa godišnjom prodajom od $50 milijardi američkih dolara. Dell je, takođe, postao jedan od najbogatijih ljudi na svetu i 4. je na Forbsovoj listi Amerikanaca sa bogatstvom procenjenim na $18 milijardi. Sa samo hiljadu dolara u džepu, Del je 1984. Godine osnovao „PC’s Limited“. Del je iz svoje spavaonice na univerzitetu započeo izgradnju i prodaju personalnih računara od rezervnih delova. Ideja koja je mladog preduzetnika odvajala od ostalih je bila prodaja direktno kupcu, umesto prodaje preko posrednika.
Michael Saul Dell je rođen 23.02.1965. u Hjustonu. Otac mu je bio ortodont, a majka menadžer. Del je bio zainteresovan za računare još kao mali, a već sa 15 ih je rastavljao. Pohađao je Univerzitet Teksas, sa nadom da će postati lekar, ali je napustio studije kako bi započeo sopstveni biznis kada je imao samo 19 godina.
PC’s Limited je klijentima omogućavao da prilagode svoje računare, pre nego što budu sastavljeni po njihovoj specifikaciji. Cene su, takođe, bile mnogo niže od konkurencije, jer nisu imali zalihe niti posrednike kojima bi plaćali provizije. Svi računari su prodavani direktno kupcu preko porudžbenica, telefonskih porudžbina i internet porudžbina.
Godine 1988, PC’s Limited je promenio ime u „Dell Computer Corporation“ i imao početnu javnu ponudu (IPO) vrednosti kompanije od oko $80 miliona. Do 1992. godine, Dell Computer Corporation je bila na Fortune listi među 500 najvećih kompanija na svetu, a time je Majk Del postao i najmlađi CEO u istoriji Fortune 500 kompanija.
Kompanija je nastavila da raste i dramatično se razvija iz godine u godinu, prodajući, na kraju, više računara u SAD-u od bilo koje računarske kompanije (uključujući Compaq). Kompanija “Dell Computer Corporation” je postala “Dell Inc.” kada se proširila i na druge poslovne oblasti. Dell Inc sada ima široki asortiman proizvoda, koji obuhvataju home sisteme za zabavu i personalne uređaje.
Del je napustio CEO poziciju u Dell Inc. 2004. godine, ali ostaje predsednik odbora. Majkl Del koristi nešto od svog bogatstva u filantropskim akcijama i sa svojom suprugom je osnovao fondaciju „Michael and Susan Dell Foundation“. Organizacija je posvećena unapređivanju života dece u SAD-u i svetu.
Porodica Del živi u jednoj od najvećih kuća u Ostinu, Teksas, i 15. je kuća po veličini u svetu.
Istorija kompanije Dell
Majkl Del je 1984. godine osnovao Dell da bi direktno opsluživala kupce računarima koji ispunjavaju njihove potrebe. Kompanija je nazvana PC’s Limited, a on je u to vreme još uvek bio student na Univerzitetu Teksas. Sledeće godine, Dell je izašao sa prvim računarom pod nazivom Turbo, koji je imao procesor od 8 MHz. Osnovni cilj je bio da se proizvedu sistemi personalnih računara koji su bili kompatibilni sa IBM-om. Ono što je kompaniju odvajalo nije bila samo orijentisanost prema kupcima, već i mogućnost da ljudi prilagode računare sebi tokom procesa poručivanja. Ovo je bilo moguće, pošto se svaki računar pojedinačno sastavljao.
Kompanija je prve godina imala bruto zaradu od 73 miliona dolara, a javno je ponudila akcije 1988. godine, po ceni od $8.50 po akciji. Prvi Dell laptop je imao svoj debi 1991. godine, a do 1993. postali su jedna od top pet kompjuterskih kompanija u svetu. Do 1995, onih 8.50 dolara po akciji su porasli na $100. Napredak poslovanja je bio rapidan i 1997. godine, Dell je prodao svoj desetomilioniti sistem. Godine 1996, Dell je počeo da prodaje svoje proizvode preko svog veb sajta i tri godine kasnije, preuzeli su Compaq.
Međutim, Dell ima dugačku evidenciju spiska zadovoljnih kupaca, u najmanju ruku u pogledu svojih proizvoda.
Pozadina i poreklo
Godine 1985, kompanija je proizvela svoj prvi računar po sopstvenom projektu – „Turbo PC“, prodat za USD 795 - koji je imao Intel 8088 kompatibilni procesor brzine 8 MHz. PC’s Limited je reklamirao svoje sisteme u nacionalnim kompjuterskim časopisima za prodaju direktno kupcima, i svaka jedinica je bila sklapana po narudžbini prema odabranim opcijama. Kupcima je bila ponuđena cena niža od one za maloprodajne brendove, ali sa većom prikladnošću nego da sami sklapate komponente. Iako nisu bili prva kompanija koja je koristila ovaj model, PC’s Limited je prva koja je u tome uspela. Kompanija je zaradila više od USD 73 miliona prve godine poslovanja.
Godine 1989, Dell Computer kompanija je napravila svoje prve servisne programe, kako bi kompenzovali nedostatak lokalnih maloprodavaca koji bi radili kao servisni centri. Takođe i 1987. godine, kompanija je počela da radi u Irskoj; sledilo je još 11 međunarodnih firmi, u sledeće četiri godine. Juna 1988. godine, kapitalizacija Dell-ovog tržišta je narasla od USD 30 miliona do USD 80 miliona od svoje početne javne ponude 22. juna od 3.5 miliona akcija po USD 8.50 po akciji. Godine 1990, Dell Computer Corporation je pokušala da proda svoje proizvode indirektno preko skladišta i veleprodaja, ali su imali malo uspeha i kompanija se ponovo fokusirala na svoj uspešniji prodajni model direktno-za-kupca. Godine 1996, Dell je počeo da prodaje računare preko svog veb sajta.
Godine 2002, Dell je pokušao da se proširi ulaskom na tržišta multimedija i kućne zabave, uvođenjem televizora, Dell Aximručnih i Dell DJ digitalnih audio plejera. Dell je, takođe, proizveo, štampače Dell brenda za kućnu i upotrebu u malim kancelarijama. Napravivši mali skok, godine 2003, Dell je predstavio svoje prve štampače za javnost, uključujući one koji su bili namenjeni prosečnom potrošaču i preduzećima. Dell štampači su poznati kao univerzalni i jednostavni za upotrebu, ali nedavni razvoj je doneo skepticizam kompaniji kada je Lexmark počeo da radi sa njima, a koji su modifikovali kertridže, tako da ne rade sa Dell štampačima.
Godine 2004, kompanija je objavila da će graditi novo postrojenje za sklapanje blizu mesta Winston-Salem, Severna Karolina; grad i država su za Dell obezbedili paket povlastica vredan USD 37.2 miliona; država je obezbedila oko USD 250 miliona u olakšicama i poreskom oslobađanju. Jula meseca, Majkl Dell je napustio CEO poziciju, ali je zadržao poziciju predsednika odbora. Kevin Rolins, koji je imao nekoliko rukovodećih pozicija, došao je na mesto prvog čoveka.
Godine 2005, udeo od prodaje na međunarodnim tržištima se povećao, kako je objavljeno u saopštenju za javnost kompanije, za prva dva kvartala fiskalne 2005. godine. Februara 2005, Dell se pojavio na prvom mestu liste „Kompanije kojima se najviše dive“, koju je objavio Fortune magazin. Novembra 2005, magazin Business Week je objavio članak pod naslovom „Sa zlog na goreu kompaniji Dell“ o manjku kod projektovanih zarada i prodaje, sa gorim od očekivanog finansijskog učinka za treći kvartal – loš znak za kompaniju koja je rutinski potcenjivala svoje zarade. Dell je shvatio da su loši kondenzatori na matičnim pločama Optiplex GX270 i GC280 već koštali kompaniju USD 300 miliona. Kevin Rolins, CEO, pripisao je loš učinak delimično Dell-ovom fokusiranju na jeftine računare.
Sedište kompanije Dell u mestu Round Rock, Teksas
Godine 2006, Dell je kupio proizvođača hardvera za računare Alienware. Dell Inc je imao plan da Alienware nastavi da radi nezavisno pod postojećom upravom. Alienware je očekivao da profitira od Dell-ovog efikasnog sistema proizvodnje.
Godine 2007, 31. januara, Kevin B. Rolins, CEO kompanije od 2004. godine, podneo je ostavku i na CEO i direktorsku poziciju, a Majkl Del je ponovo zauzeo svoje mesto kao CEO. Investitori i mnogi deoničari su tražili Rolinsovu ostavku zbog lošeg rezultata kompanije. U isto vreme, kompanija je objavila da, četvrti put za pet kvartala, zarada neće ispuniti očekivanja analitičara.
Godine 2007, 1. marta, kompanija je izdala preliminarni izveštaj o kvartalnoj zaradi, prikazujući bruto prodaju od USD 14.4 milijarde, 5% manje za godinu dana, i neto prihod od USD 687 milion (30 centi po akciji), 33% manje. Neto zarada bi i više pala da nije bilo ukidanja bonusa za zaposlene, što se računalo šest centi po akciji. Dell Inc. danas je multinacionalna korporacija na polju informacionih tehnologija koja razvija, prodaje i podržava personalne računare i ostale proizvode u vezi sa računarima, kao prodavac. Dell je 2009. godine zapošljavao više od 76.500 ljudi u celom svetu.

50 STVARI KOJE TREBATE NAPRAVITI DA IMATE ISPUNJEN ŽIVOT

Sreca
Prosečna osoba ispunila je tek osam od 50 sa popisa stvari koje život čine ispunjenim, dok samo 23 posto ljudi smatra da već žive život 'punim plućima'.
Smršati šest kilograma, izlaziti s nekim uzbudljivim za koga znate da nije dobar izbor za vas, skakanje iz padobrana ili impulsivni odlazak na putovanje, imati aferu za jednu noć, samo su neke od stvari koje su se našle na listi 50 stvari koje trebate napraviti kako bi imali ispunjen život.
Anketa među dve hiljade Britanaca o tome šta život čini ispunjenim sprovedena je povodom izlaska DVD-a filma Pijev život.
Autor ankete kaže: 'Istraživanje je zanimljivo jer je većina stvari s liste usredsređena na iskustva i postignuća, a ne materijalno posedovanje. A upravo to znači imati ispunjen život - doći do te tačke u životu gde uživate u svakom trenutku, od uzbuđenja i avantura do svakodnevne rutine.'
Trećina ispitanih veruje da će početi živeti punim plućima jednom kada počnu raditi kako bi živeli, a ne živeli kako bi radili. Kako bi živeli ispunjen život, Britanci žele postići željeni vrhunac karijere do četrdesete godine.
Nekih 65 posto tvrdi da ne žive ispunjen život jer sebi to ne mogu priuštiti, dok 38 posto nema vremena.
50 načina da živite ispunjen život:
1. Prestati brinuti o novcu 
2. Prestati brinuti o tome šta drugi ljudi misle 
3. Dvaput godišnje ići na putovanje 
4. Uživati u sitnicama 
5. Upoznati druge kulture 
6. Raditi kako biste živeli, ne živeti kako biste radili 
7. Otplatiti sve dugove 
8. Biti iskren prema sebi 
9. Usredsrediti se na ono što imaš, ne ono što nemaš 
10. Trošiti novac na iskustva, ne štedeti za crne dane 
11. Imati vremena za porodicu i prijatelje 
12. Isprobati sve vrste hrane 
13. Pronaći pravu ljubav 
14. Otputovati u barem 25 zemalja 
15. Više izlaziti 
16. Naučiti novi jezik 
17. Imati poštovanje porodice i prijatelja 
18. Pomoći članu porodice kada mu stvarno treba 
19. Izgubiti šest kilograma viška 
20. Živeti svaki dan kao da je poslednji 
21. Posetiti sve istorijske znamenitosti zemlje 
22. Neplanirano otići na 'last minute' putovanje 
23. Volontirati za društveno dobro 
24. Prihvatiti izazov 
25. Otići na safari 
26. Potrošiti hrpu novaca na šoping, samo zato što možete 
27. Naučiti svirati novi instrument 
28. Biti u braku više od 20 godina 
29. Imati dovoljno novca da i vaši unuci mogu uživati u njemu 
30. Zasnovati porodicu
31. Zarađivati više od proseka za svoje godine 
32. Imati ljubimca 
33. Voziti jako brz auto 
34. Putovati sam 
35. Odgojiti decu da budu moralni i pošteni 
36. Upoznavati strance 
37. Odseliti na nepoznato mesto 
38. Imati aferu za jednu noć 
39. Položiti vozački ispit 
40. Završiti fakultet 
41. Spasiti nekoga i nakratko uživati u statusu heroja 
42. Izlaziti s nekim uzbudljivim, ali potpuno krivim za vas 
43. Dobiti unapređenje na poslu 
44. Dosegnuti očekivani vrhunac karijere do 40. 
45. Opijati se celu noć 
46. Nastupiti na pozornici pred drugima 
47. Strastveno poljubiti stranca 
48. Organizovati party iznenađenja 
49. Upustiti se u adrenalinsku aktivnost, kao što je puštanje padobranom ili bungee jimping 
50. Provoditi vreme s decom, čak i ako nisu vaša

18 ŽIVOTNIH PRILIKA KOJE NEMOJTE PROPUSTITI


horizontČesto upadnemo u zamku pukog preživljavanja i nalazimo izgovore zašto zaista ne živimo. Život nam otvara mnoge prilike za ostvarenje naših snova i kaže se da nam zapravo nudi onoliko prilika koliko ih mi želimo. Kako odrastamo i starimo, često žalimo za tim propuštenim prilikama. U životu je potrebno verovati u sebe, rizikovati, gubiti i pronalaziti sreću, učiti iz iskustva, ceniti sećanja i spoznati kako je svaki korak važan. Ali potrebno je biti spreman napraviti korak. Dajte sebi priliku!
Evo nekoliko prilika u životu koje svakako nemojte propustiti.
1. Verovati svojoj intuiciji. – Život je prekratak da biste čekali. Svaki dan je nova prilika da promenite svoj život. Svako veliko dostignuće počinje s odlukom za započinjanje. Verujte onom malom glasu unutar vas koji kaže “Šta bi bilo kad bi…”, i onda učinite to. Dajte sebi fer priliku. Bićete iznenađeni koliko puta taj “Šta bi bilo kad bi…” uspe. I ne, niste obavezni uvek uspeti. Ali ste obavezni nastaviti pokušavati – dajte sve od sebe svaki dan – i svaki dan ćete biti bolji od juče.
2. Verovati u svoje sposobnosti. – U sebi imate sve što vam je potrebno da postanete najbolja verzija sebe. Verujte da možete. Verujte da ste sposobni ići još dalje i uložiti još više energije. Verujte da ste dovoljno mladi, dovoljno stari, dovoljno pametni i dovoljno snažni za postizanje svojih ciljeva. Ne dopustite da vas predrasude zaustave u nadilaženju samog sebe. I svakako ne dajte se zastraniti od ljudi koji su sami takvi.
3. Gledati strahu u oči. – Često je teško izrasti u najboljeg sebe, ali je tragedija dopustiti laži straha da vas zaustavi. Odmah prihvatite kako strah ne postoji nigde osim u vašoj glavi. Budite hrabri. Sledite svoje snove i ciljeve. Ne dajte da vam strah ukrade sadašnjost i odlučuje o vašoj budućnosti. Hrabrost nije odsustvo straha već spoznaja kako je nešto drugo daleko važnije od njega.
4. Napraviti korak napred već danas. – Jednog će dana vaš život u ovom telu prestati. Oprostite što smo dramatični, ali to je istina. Pitanje je: “Jeste li odlučili živeti upravo sada?” Uzmite trenutak i razmislite o tome. Život ne počinje kad vam se poklope svi vaši preduslovi. Ovo je vaše vreme. Život se odvija upravo sad. Napravite nešto u pogledu toga. Ne trošite život čekajući.
5. Staviti vaše ciljeve kao prioritet. – Ako želite živeti srećan, ispunjen život, vežite se za smislene ciljeve, nemojte biti vezani samo uz ljude i stvari. Nikada nemojte odustati od nečega što vam je važno. Ne zato što imate sutra kako biste ponovo pokušali, već zato što možda i nećete imati sutra. Ovaj život je često kraći nego što mislimo da jeste. Nek vam danas bude bitan dan, ne dopustite da vam samo prođe. Napravite samo jedan mali korak dnevno. Svaki dan sebi zadajte jedan mali cilj, a na kraju dana stavite na njega kvačicu.
6. Raditi marljivo čak i kad vam je teško. – Lični razvoj u svim aspektima života je spor i postojan proces. Ne može se požurivati. Potrebno je na njemu raditi postepeno svaki dan. Ima dovoljno vremena da budete ono što želite biti u životu. Nemojte se pomiriti s manje nego što mislite da možete. Uprkos borbama s kojima ćete se neizbežno suočiti na putu, nikad ne odustajte od sebe. Vi ste hrabriji nego što verujete, jači nego što se činite, pametniji nego što mislite i dva puta sposobniji nego što ste ikada zamišljali. Samo nastavite dalje.
7. Održavati svoje standarde. – Zastrašujuće je pretvarati se da je prvorazredno nešto što je drugorazredno. Pretvarati se da vam ljubav i poštovanje nisu potrebni iako znate da jesu. Lagati sebe govoreći da je sve u redu, kad nije. Ili se uveravati da vam se sviđa vaš posao kada prokleto dobro znate da ste sposobni za puno bolje. Zaključak – volite se dovoljno da nikada ne snižavate svoje standarde iz pogrešnih razloga.
8. Biti uporni nakon odbijanja ili neuspeha. – Kada vam nešto dobro ne uspe, to često znači da ste preusmereni na nešto bolje. Budite strpljivi. Budite pozitivni. I zapamtite, bez obzira koliko ćete grešaka napraviti ili kako sporo napredujete, vi ste još uvek daleko ispred onih koji ne pokušavaju.
9. Prihvatiti vlasništvo nad svojom situacijom. – Čak i kad stvari idu loše, budite vlasnik te situacije! Ako se borite na poslu kojeg ne volite, gledajte to ovako: ti biraš zarađivati na taj način kako bi otplatio svoju hipoteku, održavao svoju porodicu i oživeo svoje snove. Nemojte se opirati; posedujte – tu se nalazi vaša snaga. Ako ste u vezi koja uzrokuje bol, vi birate biti u njoj. Možda će vas dovesti do bitnog rasta ili dubljeg razumevanja ljubavi. Ili možda ne. Ali vi ste ti koji birate biti u takvoj vezi ili izvan nje, upravo sada. Bez obzira šta odaberete, budite vlasnik svog izbora – to je mesto gdje se nalazi vaša snaga.
10. Svejedno se nasmejati. - Nemojte dopustiti da vam jedan loš trenutak uništi dan. Mislite o tome kao o lošoj minuti, a ne o lošem danu i bićete u redu. Stres počinje kada je vaš popis briga veći od vašeg popisa zahvalnosti. Sreća počinje kada je vaš popis zahvalnosti duži od popisa briga. Nađite nešto čemu ste zahvalni danas. Cenite ono što imate. Budite zahvalni na malim stvarima koje u životu znače puno.
11. Biti iskreno ljubazan prema svima. – Ljubaznost u rečima stvara samopouzdanje i motivaciju. Ljubaznost u razmišljanju stvara pozitivnost i mogućnost. Ljubaznost u davanju stvara snagu i ljubav. Kroz ljubaznost imate mogućnost napraviti velike promene u svakom životu kojeg dotaknete, uključujući i svoj. Kada vodite nekoga ko je izgubljen i zbunjen, kada držite nekoga ko je tužan ili oplakuje, kada zagrlite nekoga ko je izgubio svu nadu, vi ćete takođe osećati ozdravljenje i snagu. Stoga, pružite malo dobrote gde možete, jer takve male stvari, kada se skupe, menjaju svet.
12. Pomagati drugima da poboljšaju svoj život. – Vaš je uticaj uvek moćniji od vas. Ništa ne traje tako dugo kao što je sećanje. U konačnici samo su nematerijalne stvari, verovanja i osećaji ti koji traju. Kamen puca. Drvo trune. Koža umire. No, velike misli, vaša iskustva, i nadahnjujuće priče… žive večno. Ako možete promeniti način na koji ljudi razmišljaju i osećaju, način na koji oni vide sebe i način na koji oni tumače svet, to znači da možete promeniti način na koji žive svoje živote i kako utiču na druge. To je najtrajnija stvar koju možete napraviti.
13. Živeti časno i s integritetom. – Integritet znači birati svoje delovanje na temelju moralnih vrednosti, a ne zbog lične koristi. To znači živeti časno. Potrebno je raditi pravu stvar, bez obzira na sve, čak i kada niko neće znati jeste li je učinili ili ne. Na kraju dana, vaš ugled je ono što drugi ljudi znaju o vama. Vaša čast je ono što vi znate o sebi.
14. Biti čudan na svoj način. – Svi smo mi čudni. Život je čudan. Kad naiđemo na takvu čudnu jedinstvenost u svetu koji nas tera da naporno radimo, to nazivamo strašću. Kad pronađemo nekoga čija je čudnovata neobičnost kompatibilna s našima, to zovemo ljubav. A ako odzumiramo svoj pogled dovoljno daleko, tako da možemo videti kako svi čudni ljudi sveta rade svoju stvar, shvatićemo da biti čudan i nije toliko čudno. To je ljudska priroda.
15. Otvoriti se ljubavi. – Vaš najveći zadatak nije pronaći ljubav, već otkriti i ukloniti sve barijere u sebi koje ste izgradili protiv nje. Čak i kada se bojite, imajte poverenja – držite svoje srce i um širom otvorene. Mir nije odsustvo problema, već prisutnost ljubavi. Kako pronalazite dobro koje postoji u drugima i u situacijama, otkrivate ljubav koja postoji u vama.
16. Zatvoriti vrata starim pričama. – Držati se onoga što više ne postoji, mnoge od nas sputava u ličnom rastu. Neki od nas provode većinu svog života prepričavajući prošlost i dozvoljavajući joj da utiče na sadašnjost. Nemojte gubiti vreme pokušavajući živeti u nekom drugom vremenu i prostoru. Otpustite! Potrebno je prihvatiti kraj nečega kako biste počeli graditi nešto novo. Stoga, zatvorite neka stara vrata već danas. Ne zbog ponosa, nesposobnosti ili egoizma, već jednostavno zato što ste kroz svaka od njih već prošli u prošlosti i spoznali da ne vode ničem vama vrednom.
17. Uzeti vremena da jednostavno budete tamo gde jeste. – Uvek će vam nešto nedostajati. Vi jednostavno ne možete imati sve. Tako će vam se uvek činiti kako se nešto divno događa tamo negde drugo. Pustite to i shvatite da imate sve upravo sada. Najbolje u životu nije tamo negde drugo, već upravo tu gde jeste u ovom trenutku. Potrebno je prihvatiti da neke stvari nikada neće biti vaše i naučiti ceniti stvari koje su samo vaše.
18. Uistinu ŽIVETI. – Smejati se često i puno voleti. Poštovati jedni druge i manje suditi. Osvojiti ljubav i iskrene osmehe dece. Zaslužiti obzir poštenih kolega i izdržati izdaju lažnih prijatelja. Ceniti lepotu koja vas okružuje uvek i svuda. Pronaći dobro u ljudima i situacijama. Dati šta možete kako bi svet postao malo bolji od onakvog kakvog ste ga zatekli. Istražiti ideje i strasti te pevati punim plućima. Znati da je barem jedan život zbog vas udahnuo lakše. To je ŽIVOT.