Nakon što su turski avioni srušili ruski vojni avion na sirijskoj granici, strasti se ne stišavaju. Rusija i Turska s jedne strane izmjenjuju teške riječi (uglavnom prednjače Vladimir Putin i Redžep Erdogan), dok premijer Ahmet Davutoglu i ruski ministar spoljnih poslova Sergej Lavrov daju umjerenije i pomirljivije izjave. Ali, iako i jedni i drugi paze da ne dođe do novih incidenata, ipak je počeo “trgovinski” rat.
Rusi na granici vraćaju mnoge turske kamione ili ih detaljno satima pregledaju, a s carine je vraćena velika količina robe koja ne odgovara ruskim standardima i propisima, piše Jutarnji list.
Poreskne i radne inspekcije uletjele su u mnoge turske kompanije u Rusiji da pregledaju papire. Iz Krasnodara, gdje se održava poljoprivredni sajam, deportovano je čak 39 turskih poslovnih ljudi zbog “problema s ruskim migracijskim vlastima”, a prema nekim izvorima, i dio turskih turista nije pušten u Rusiju, iako među tim zemljama vlada bezvizni režim - neki nagađaju da bi to moglo da se ukine.
Ruska agencija Interfaks javila je kako su ruski izvoznici pšenice obustavili dalje isporuke za Tursku, a sve ruske turističke agencije odustale su od organizacije putovanja u Tursku i navodno će im država iz proračuna refundirati gubitke.
Prema podacima ruske useljeničke službe, trenutno u Rusiji, s radnom dozvolom, boravi 87.680 turskih radnika, a više od jedne hiljade njih su građevinski radnici. Jedna od najvećih turskih građevinskih kompanija u Rusiji, ``Enka``, može da zapadne u problem. Naime, samo u 2014. godini kompanija je ugovorila građevinskih poslova za više od 400 miliona dolara, a samo od izdavanja kancelarijskog prostora zarađuje godišnje oko 100 miliona dolara.
Turske kompanije trenutno u Rusiji grade najveći broj objekata, poput najviših nebodera u moskovskom poslovnom središtu ``Moscow city`` - toranj Istok i toranj Evolucija, kao i na infrastrukturi za potrebe Svjetskog fudbalskog prvenstva u Rusiji 2018. godine.
Ministar građevinarstva Rusije Mihail Menj rekao je da ne isključuje mogućnost da se turske građevinske firme povuku s ruskog tržišta. Osim toga, neki listovi navode da se može očekivati prekid platnog prometa između dviju zemalja. A Rusija razmatra mogućnost ograničenja ili potpune zabrane korištenje ruskih luka za turske brodove, kao i zabranu korištenja ruskog vazdušnog prostora za turski civilni avio-prevoz.
Nema komentara:
Objavi komentar